Saturday, November 24, 2007

The first block

First block of hull nº258 (Ro-Ro Car & Passenger) laid in Viana Yard’s building platform, the 14th November 2007.

This vessel will operate in the Azores Islands and is expected to call all the nine islands on a weekly basis, during the mid-June to mid-September period.


Within a few months there will be a brand new vessel inside this building platform

First block being lowered down the platform

Careful positioning is of paramount importance

Watch your fingers!

First block in position

There comes the second

It's like building a Lego after all... I hope they didn't forget the lucky coin!

Her main particulars:

LOA: 97 m
Beam: 18 m
Draft: 4,6 m
Cruise speed: 19 knots
Propulsion: Diesel-Electric with azimuth thrusters
Passengers: 750
Vehicles: 140
Class: Lloyd’s Register of Shipping “Confort Class” – PCAC 33


Post dedicated to all Viana Yard workers, with many thanks to Sousa de Castro who kindly provided all the pictures.



6 comments:

Raquel Sabino Pereira said...

Já agora, já viram o Merlin, o meu novo assessor??? Ah ah ah ah!!!

Raquel Sabino Pereira said...

Assunto: I Grande Sorteio «Cultura Marítima» da Amizade Luso-Galega!...

Peço-vos que vão todos votar SIM (hihihi) no questionário que colocámos na coluna da direita do Atlântico Azul e na coluna da esquerda da Singradura da Relinga!!!

Xenial, no??? OBRIGADA!!!...

Anonymous said...

Então o blog morreu? Já estamos com saudades de ver post's novos!

Abraço........

A VER NAVIOS said...

My friends:
Are you closed for holidays?
Je pico le ponto toujours e rien the rien! :):):)
Comme çá?..............:):):):);)

LUIS MIGUEL CORREIA said...

Obrigado por este post tão importante. Pelos vistos a imprensa esqueceu-se de noticiar este arranque na construção 258... Será que as pessoas têm vergonha de ainda se fazerem navios em Portugal?

O Estaleiro devia ser mais activo na comunicação....

Vou divulgar também...

Fabio Silva said...

Concordo, são muito fechados em relação ao seu trabalho. O site destes podia ser mais rentabilizado nessa aspecto, e divulgar mais fotos e informação acerca dos progressos nas construções. Ou talvez seja eu que gosto de saber de mais quiçá.

Comprimentos continue o bom trabalho.